Okklusionstræning

Effektiv, skånsom træning

Okklusionstræning er revolutionerende træningsredskab, som sikre dig den bedste og mest
effektive behandling. Okklusionstræning er desuden et ideelt redskab til genoptræning af en lang
række problematikker som fx. (impingement i skulderen, tennisalbuer og springerknæ.

Hvordan virker det?

Ved okklusionstræning laves almindelige styrkeøvelser med en pumpet manchet der sidder på
enten arme eller ben.
Manchettens tryk laver en delvist afklemning, som medfører, at muskulaturen får en mindre
mængde ilt og derfor bliver de røde muskelfibre meget hurtigere udtrættet. På denne måde
arbejder musklerne altså hårdere trods en lang mindre belastning.

Hvorfor er det en fordel for dig at bruge okklusionstræning?

Når man kommer til skade er det meget normalt at opleve både smerter og ubehag i det berørte
område.
Mange bliver begrænset i deres udfoldelse, oplever lavere aktivitetsniveau og mister derved styrke,
da kroppen ikke længere stimuleres i samme grad som tidligere.

Med okklusionstræning kan man få genoptrænet intensivt meget tidligt i sit genoptræningsforløb
uden smerter og skade på vævet, og samtidig få mere styrke og øget muskelvækst på niveau med
almindelig styrketræning.
Derudover bidrager Okklusionstræning også til en optimeret, naturlig helingsproces hvilket
forkorter genoptræningsforløbet.

Fordelen ved denne træningsform er at belastning på sener, muskler og led er ganske lave. Det
betyder, du kan komme hurtigere i gang med genoptræning, uden de ellers almindelige
begrænsninger forbundet med tung styrketræning i genoptræningsfasen.

Okklusionstræning er effektiv til følgende problematikker

• Slidgigt
  • Korsbåndskader
  • Menisk skader
  • Tennis-og golfalbue
  • Seneskader
  • Muskel fibersprængninger
  • Skuldersmerter
  • Smerter i achillessenen
  • Springerknæ
  • Løberknæ
  • Mv.

Er okklusionstræning farligt?

Okklusionstræning er en veltestet og yderst veldokumenteret behandlingsform.
Det er vidt udbredt og anvendes i dag både på hospitaler og i klinikker i store dele af verden.
Kort sagt, så er okklusionstræning ikke farligt.

Din genoptræning er under kyndig vejledning af din fysioterapeut, som sikre at du får en god
oplevelse.

Pris 375,- pr. behandling
Udstyret kan også lejes for 649,- pr. md efter vejledning med egen fysioterapeut